Gå videre til hovedindholdet

Bryllups idéer


Hej allesammen :) tusind tak til alle jer der gik ind og læste mit indlæg igår! det var helt vildt! tusind tak for det! 

Her er nogle af de ideer vi syntes var fede, men som vi ikk fik brugt til vores bryllup. Håber det kan give jer noget inspiration!

Først vil der komme nogle eksempler på, efter min mening, fede "save the dates", invitationer og takkekort. Nogle af dem kan bruges som mere end en af delene. 


Denne er sjov hvis man gerne vil have noget lidt anderledes til sit, save the date, sin invitation eller til takkekort. Ulempen ved denne vil nok være at den er svær at sende med posten. 




Denne er nok lidt mere traditionel til et "save the date" men jeg synes de er rigtig søde. 



Denne kan også bruges som alle 3 ting. Den kan jeg også rigtig godt lide da den er personlig og fortæller en kærlighedshistorie. og det er jo altid et hit! 



Dette synes jeg også er en fantastisk idé! invitationen som flaskepost! Igen må ulempen selvfølgelig være at den er svær at sende med posten. 




Denne her har humor og til en "save the date" synes jeg den er rigtig god! Jeg ville dog ikke bruge den som invitation. Den synes jeg skal være lidt mere seriøs end "save the date" kortet. 

Endnu en med humor.



Dette takkekort kan jeg rigtig godt lide. Det er enkelt, romantisk og tidløst. 

Nu kommer vi så til noget borddekoration. 


En bordløber. Nem at lave selv og så er den rigtig sød!



Som bordnummer synes jeg denne løsning er rigtig fin. Endnu en ting der er nem at lave selv. Bøgerne kan købes billigt i rigtig mange genbrugsforretninger. 



Endnu en fin bordløber hvis man holder sig lidt til et bog tema.  


Sådan her kunne bordnummeret også se ud. Dette kan man også sagtens selv lave og det ville ikke behøves at koste en bondegård. 


Denne idé kan jeg rigtig godt lide. læg en lille personlig hilsen til alle dine gæster på deres tallerken! Jeg er stor fan af de personlige bryllupper! :)


Sådan kan en centerpice også se ud. meget fint og meget enkelt. 

Så er vi kommet til buffet bordet. 


Rigtig fin detalje til at sætte drikkevarer på. Hvor man kan finde sådan en tønde ved jeg desværre ikke! 



Menu kort. gammelt spejl der er byttet ud med en tavleplade. tavlemaling kan købes i hobby forretninger eller i byggemarkeder. 


Her er endnu et menukort, lidt i samme stil. et sølvfad med tavlemaling. Kan sagtens laves selv. 



spiselige blomster i isterningerne! sød lille detalje!



Lav en lysekrone om til et kagefad. Rigitg flot!

udendørs.



Dette er helt sikkert et af de DIY jeg selv har tænkt mig at lave på et tidspunkt!



Hvis man er så heldig at finde et gammelt badekar i en genbrugsforretning, så er dette en fed måde at køle sodavand ned på! 



Hvis man gerne vil have et billede af alle sine gæster kunne dette være en sjov måde at gøre det på. 



Hvis jeg skulle have et udedørs bryllup skulle vi sidde i gamle vintage sofaer under et træ. Sofaerne kunne i princippet også være indedørs. 


Her er nogle eksempler på kortholdere til gavebordet. 





Hvis man ville gøre noget specielt ud af indgangen til kirken kunne man gøre sådan her. Virkelig smukt!





Havde jeg haft en lille, lillebror havde han fået sådan en t-shirt på!







En CD med brudeparrets yndlings kærlighedssange. En fed gave at give sine gæster i mine øjne!


Håber I kan bruge bloggen som inspiration! Tjek også vores hjemmeside:

http://www.haugaardiversen.dk/

og LIKE vores facebook side:

http://www.facebook.com/pages/Miriam-Anders/125391100962681


Hvis du har spørgsmål, eller gode forslag til hvad du godt kunne tænke dig at læse om på bloggen,  kan du skrive en mail til: MogA@Haugaardiversen.dk






Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Design dit eget frimærke

Jeg har læst at man kan lave sit eget frimærke! Jeg har ikke selv gjort det, men ifølge en anden brud på Bryllupsklar.dk skulle det altså virke. Det kan gøres sådan her: Skabelonen (nederst i indlæget) skulle virke 100%, og skulle blive godkendt på posthuset.  Man skal have en porto-kode til hvert enkelt frimærke af Post Danmark (så hvis du skal sende 100 invitationer kan det godt blive noget af et stort arbejde hehe). Der er 2 måder at få denne kode på: 1) download Post Danmark Porto appén til din iPhone eller Android telefon og der kan du så bestille den. Du modtager koden pr. sms. Man kan betale via sin mobilregning eller via betalingskort. frimærkerne koster 8 kr. stk. Det er det samme som et alm. A-post brev. 2) Send en sms med ordet "Porto" til 1900, så modtager du koden med sms. Du kan læse mere om det på Post Danmarks hjemmeside. Når du har fået de koder du skal bruge kan du skrive det ved siden af dit eget billede eller hvad du nu vælger, print frimærke

Papir Transformation

Sådan her kan du lave ganske almindelig, hvidt A4 papir, om til papir der ser gammelt og slidt ud. Det kan nemmelig være svært at finde gammelt papir som der ikke er noget mønster eller andet på og som ikke koster en bondegård som hvis man skal købe det i en Hobby forretning. Det kan foreksempel bruges til bordkort. (hold øje med kommende indlæg om vores bordkort) her er et par lette trin til hvordan du selv kan gøre det: billede 1: Find noget groft salt i køkkenskuffen. Det behøver ikke at være noget bestemt salt. Kan sagtens være det billigste. Du skal ikke bruge ret meget så lad endelig være med at hælde for meget op (taler af erfaring hehe)  Når papiret er blevet farvet kan man strø lidt groft salt ud over. Saltet suger noget af farven til sig så der kommer små lysere pletter på papiret. Det er med til at gøre at det ser gammelt og brugt ud.  billede 2: Lav en kop kaffe. Igen behøver det ikke være et eller andet fancy kaffe. du kan bruge det gamle kaffegru

Inspiration&DIY: Indbydelser

Så er indbydelserne sendt ud til familie og venner og jeg vil hermed "røbe" hvordan vi har lavet vores indbydelser. håber det kan være til inspiration for jer alle! føl jer endelig fri til at efterabe lidt :) her vil jeg gennemgå, trin for trin, hvad vi gjorde: Vi startede selvfølgelig med at skrive teksten der skulle stå i indbydelserne og lave en gæsteliste. Min dejlige forlovede, Anders, læser til multimedie designer og han lavede en rigtig fin inderside til os i Photoshop (eller Indesign, eller hvad det nu var hehe). Vi fik dem printet hos et proffesionelt firma hvor de også lavede nogle "folde-mærker" så de var nemme at folde. Man kan selvfølgelig også sagtens printe dem derhjemme på en almindelig printer. Vi valgte denne løsning bla. for at få noget tykkere papir. Derefter tog vi nogle gamle noder og rev i stykker så de passede til de 3 inddelinger og klistrede på bagsiden af vores print. Nodepapiret har jeg købt i en genbrugsforretning