Gå videre til hovedindholdet

24. December - Juleaften



24. december!!! Så kom dagen endelig! Den sidste låge i Jule-Blog-Kalenderen!
Jeg har haft så mange juleforberedelser her de sidste par dage, så jeg har (som i nok har opdaget) ikke fået lagt noget op. MEN her kommer så for de sidste fire dage!
Vi starter med:







Fredag d. 20 december havde Jeg og Anders julefrokost for begge vores familier. Vi var 12 mennesker i vores lille lejlighed, men det gik da rigtig fint :) Vi lavede flæskesteg m. kartofler, brunede kartofler, rødkål og brun sovs. Og det var faktisk kun sovsen vi ikke lavede selv, den lavede min mor..  (stolt!)
Alt i alt var det en rigtig hyggelig aften med rigtig godt selskab! Tak for det alle sammen! 












Så kommer vi til mine jule negle som jeg bare lige vil vise jer et lille billede af :) Det er ikke så nemt at se på billedet.. men den runde ting skal forestille en julekugle. 










Til sidst vil jeg vise dig hvordan du kan lave en servietfoldning der ligner et juletræ :)
Du kan bruge hvilken som helst slags servietter og med et hvilken som helst motiv. Vær kreativ! :) 





1. Find en serviet og læg den på bordet. Hjørnet nederst, tættest på dig, skal være et af dem hvor du kan skille servietten af i de forskellige lag. 



2. tag det øverste lag og fold det op som vist på billedet. Husk at glatte den ud så den holder godt. 



3. Gør det samme med det næste lag som vist på billedet. 



4. Gør det samme endnu en gang, med det næste lag, som vist på billedet. 



5. Gør det samme en sidste gang, med det sidste lag som vist på billedet. 



6. Vend servietten på hovedet så forsiden nu ligger ned mod bordet. Fold den ene side ind på midten som vist på billedet. 



7. og gør nu det samme med den anden side, som vist på billedet. 



og så har du altså en rigtig fin juletræs serviet, lige til at sætte på det smukke julebord.

Håber i alle får en rigtig dejlig juleaften med masser af hygge, julegaver og god mad! Jeg beder til at vi alle må huske det julen virkelig handler om: JESUS!
Husk at fejre ham godt! Det er jo trods alt hans fødselsdag!

Det var enden på Jule-Blog-Kalenderen. Jeg håber på at kunne nå at skrive lidt om min jul og min nytårsaften i starten af Januar. Vi ses! 





Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Design dit eget frimærke

Jeg har læst at man kan lave sit eget frimærke! Jeg har ikke selv gjort det, men ifølge en anden brud på Bryllupsklar.dk skulle det altså virke. Det kan gøres sådan her: Skabelonen (nederst i indlæget) skulle virke 100%, og skulle blive godkendt på posthuset.  Man skal have en porto-kode til hvert enkelt frimærke af Post Danmark (så hvis du skal sende 100 invitationer kan det godt blive noget af et stort arbejde hehe). Der er 2 måder at få denne kode på: 1) download Post Danmark Porto appén til din iPhone eller Android telefon og der kan du så bestille den. Du modtager koden pr. sms. Man kan betale via sin mobilregning eller via betalingskort. frimærkerne koster 8 kr. stk. Det er det samme som et alm. A-post brev. 2) Send en sms med ordet "Porto" til 1900, så modtager du koden med sms. Du kan læse mere om det på Post Danmarks hjemmeside. Når du har fået de koder du skal bruge kan du skrive det ved siden af dit eget billede eller hvad du nu vælger, print frimærke

Papir Transformation

Sådan her kan du lave ganske almindelig, hvidt A4 papir, om til papir der ser gammelt og slidt ud. Det kan nemmelig være svært at finde gammelt papir som der ikke er noget mønster eller andet på og som ikke koster en bondegård som hvis man skal købe det i en Hobby forretning. Det kan foreksempel bruges til bordkort. (hold øje med kommende indlæg om vores bordkort) her er et par lette trin til hvordan du selv kan gøre det: billede 1: Find noget groft salt i køkkenskuffen. Det behøver ikke at være noget bestemt salt. Kan sagtens være det billigste. Du skal ikke bruge ret meget så lad endelig være med at hælde for meget op (taler af erfaring hehe)  Når papiret er blevet farvet kan man strø lidt groft salt ud over. Saltet suger noget af farven til sig så der kommer små lysere pletter på papiret. Det er med til at gøre at det ser gammelt og brugt ud.  billede 2: Lav en kop kaffe. Igen behøver det ikke være et eller andet fancy kaffe. du kan bruge det gamle kaffegru

Inspiration&DIY: Indbydelser

Så er indbydelserne sendt ud til familie og venner og jeg vil hermed "røbe" hvordan vi har lavet vores indbydelser. håber det kan være til inspiration for jer alle! føl jer endelig fri til at efterabe lidt :) her vil jeg gennemgå, trin for trin, hvad vi gjorde: Vi startede selvfølgelig med at skrive teksten der skulle stå i indbydelserne og lave en gæsteliste. Min dejlige forlovede, Anders, læser til multimedie designer og han lavede en rigtig fin inderside til os i Photoshop (eller Indesign, eller hvad det nu var hehe). Vi fik dem printet hos et proffesionelt firma hvor de også lavede nogle "folde-mærker" så de var nemme at folde. Man kan selvfølgelig også sagtens printe dem derhjemme på en almindelig printer. Vi valgte denne løsning bla. for at få noget tykkere papir. Derefter tog vi nogle gamle noder og rev i stykker så de passede til de 3 inddelinger og klistrede på bagsiden af vores print. Nodepapiret har jeg købt i en genbrugsforretning